TRENLER BİZİM EVİMİZ

Van Gölü Ekspresi ile 24 saat deneyimi başlasın ….

Trenler bizim evimiz

İtiraf ediyoruz, sanırım trenler bizde biraz tutkuya dönüşmeye başladı. İlk olarak Doğu Ekspresi ile 27 saat süren yolculuğumuz. Ardından da dünyanın ilk 10’u içinde bulunan Sri Lanka trenleri ile 35 saat yol gittik.

Bu yazıyı okumadan önce Van gezisini tıklayarak okumalısınız.

Van Gölü Ekspresi

Siz Bilmezsiniz, Bizim Son Dakika Yetişmelerimiz Meşhurdur. Yine Onlardan Biri Ile Başliyor Bu Hikaye 🙂

(Tren saat ve günleri için : http://www.tcddtasimacilik.gov.tr/trenler/Anahat%20Trenleri/2 )

Otelden çıktığımız gibi hızlı hızlı yürümeye başladık ancak bir türlü yol bitmiyordu. Google mapte de Tatvan tren istasyonunun yeri belli olmadığından garın yanlış kapısından girdik ve yük vagonlarının arasında kaldık. Ekspresin kalkmasına da çok az vakit kalmıştı. Rayların üstünde koşmaya başladık. Vardığımızda şansımıza Ekspresi de 5 dk. rötar yapmıştı.

Geçen sene bindiğimiz Doğu ekspresinde yataklı vagonu bırakın pulmanda yer bulmanız imkansızdı. Biz Malatya’ya kadar nerdeyse 4 kişi gittik. Çarşafı, yastığı, terliği, bir de çikolata ve çubuk krekerimizi, vişne suyumuzu görevliden aldık.

Van Gölü Ekspresi

İlerledikce güneşin sisin arasındaki doğuşunu hayranlıkla izleyip fotoğraflıyoruz. Sonra, yemekli vagonda kompartman sorumlumuz Mevlüt abimiz ve emekli Muş’lu Muhtar Bedrettin amca ile bol bol sohbet ediyoruz. Ve en iyi manzaraları kaçırdık 🙂  Ama değdi. Zaten birisi “Ele beş o dekke eğreti oturim sonra gağıp gidim” diyorsa bilin ki en az 2 saat ordasınızdır.

Her yaşanmışlık bir ders dinleyene, anlayana. Bedrettin amca 75 yaşında. Kendi dönemindeki hayat şartlarından, ağalardan, şuanki telefon bağımlılığımızdan her telden nasihat verdi güzel üslubuyla. Sonra odalara çekilince bir elimizde telefondan GPRS açık tren dönüşlerine bakıyoruz, diğer elimizde el yapımı monopodlu gopro hero5. Bi sağ camdayız, bi sol camda 🙂

Tüm doğa güzelliklerini hayretle izledik film gibi. Murat Nehri’nin coşkulu akışı, Fırat nehrinin üstünde trenle yarışan martılar, dağlar, tepeler muhteşemdi.

Van Gölü Ekspresi

Akşam Mevlüt abinin sık sık “Siz uyumayın uyumayın! Sabah görücem sizi. Hele bi kalkamayın da” gibi anaç tavırları evinizde hissettirdi. Ve biliyor musunuz dünyanın en güzel uykusu trende tadılır.

Sabah 6’da “ Günaydın GençLEEr!” diye bağırarak uyandıran Mevlüt abiyi sevgiyle anıyoruz. Daha inmemize en az 1,5 saat vardı halbu ki. Irmak’a varınca otübüslerle Ankara Garına geçildi. Merak etmeyin ücretsiz.

Sonuç olarak

Tabi bize tren yetmedi. Bu sefer de Ankara’dan hızlı trene binip İstanbul’a geldik ve ayağımızın tozuyla Kadıköy Salı Pazarında alışveriş yaptık. İstanbul’da sağanak yağış vardı. 5 günlük Doğu gezimizde ne kar ne yağmur gördük ama eve gidene kadar donumuza kadar ıslandık.

sonuç olarak

Doğu Ekspresine ciddi bir rakip. Tabi ki ikisinin de tadı apayrı. İlber Ortaylı hocamızın dediği gibi ‘’Evlenip, mobilyacı dükkanı gezeceğinize, eşinizi alın dünyayı gezin.” Ve bizce buna ülkenizden başlayın.

Doğu Ekspresine

Sıradaki hedefimiz; Güney Kurtalan Ekspresi…