LİKYA YOLUNA ÇIKMADAN ÖNCE

LİKYA YOLUNA ÇIKMADAN ÖNCE BİLMENİZ GEREKENLER

618

LİKYA YOLUNA ÇIKMADAN ÖNCE BİLMENİZ GEREKENLER

Likya yolu mu? Nasıl bir şey ki, nerede, nasıl bir yol, kaç km, ne zaman gidilir diyerek araştırmaya başladık. Araştırdıkça kendimizi kaptırmamıza sebep olan bu yol, resmen bizi kendine çekti.Likya Yolunu her sene 60 yaşındaki babası Ahmet amca ile yürüyen (evet 60 yaşında : ) ) İnanç Fitos arkadaşımızın deneyimlerinden ilk dinledik. Kendimizi bir anda plan yapmaya başlarken bulduk. 20 Kasım’da İdil’in doğum gününü bu eşsiz yolda kutlamaya karar verdik. Kasım ayının son günleri olmasından havaların da soğuk ve yağışlı olma ihtimali bizi düşündürmedi değil. Hele bir de İstanbul’da durmadan yağan sağanakları görünce. Ama kafaya koyduk artık ne olursa olsun gitmeliydik. Peki bu yolculuk için sırt çantamızda neler mi var?

ÇANTANIN İÇİNDEKİLER

1. Likya yolunu 8 gün yürümeyi hedeflediğimizden ve mevsimlerden de Kasım olduğundan çanta biraz kalabalık. Bir gün pansiyonda kalacağımızı ve diğer günleri de çadırda kamp kurarak geçireceğimizi düşünerek çantayı dolduruyoruz. İkimizin çantaları da Deuter marka. Burak’ın çantası 45 lt. İdil’in çantası ise 32 lt’lik.
  2. Çadırımız Huskey Bret marka 4 mevsim 2 kişilik çadır. 6 saatlik yağmur altında kaldık ve su geçirme olayı yaşamadık.
  3. Mat olarak, akordiyon katlanabilir, ısı yalıtımlı, termal altlı, çok az yer kaplayan Naturehike markayı seçtik.
  4. En önemli olan uyku tulumlarımızı ise, Fethiye Antalya arasındaki mevsim şartlarını ve konumu düşünerek, 0 dereceye dayanmasını bekleyerek seçtik. -6 dereceye kadar dayanıklı 990 gr. ağırlığında olan Husky Escape markayı tercih ettik. Çok da memnun kaldık.
  5. Montlarımız dışında yağmur olasılığı yüksek olmasından sebep birer tane uzun yağmurluk aldık. Her ihtimale karşı bere ve eldiven de mevcuttu. Outdoor ayakkabı olarak Adidasın bilekli goretex botlarını giydik. Özellikle almadık bu ayakkabılarımız vardı. Çok iyi mi derseniz almayın deriz : ).
  6. İç çamaşırlarımızın haricinde 5 adet tişört ve yatarken giyeceğimiz eşofmanlarımız vardı.
  7. MI marka 20.000 MaH gücünde 2 adet power bank kullandık. 4 gün boyunca power bankler, her gün 2 kere samsung note 8’i, bir kere iphone 6’yı ve gopro’nun da 5 adet pilini şarj etti.
  8. Kafa lambası 1 adet, zoomlu el feneri 1 adet ve yedek pillerimizi de 4 adet bulundurduk.

ERZAK KONUSUNA GELİRSEK

1. Yemeğimizi kendimiz yapacağımız için kamp mutfak ekipmanı olarak tava, tencere ve demliği olan Nurgaz marka seti seçtik. Bulaşık deterjanı ve sünger muhakkak alın.
  2. Çok amaçlı bir çakının yanında, sürmene çakısı da çantamızda bulundurduk.
  3. Doldurulan gaz, tüp kartuş almadık. İşin açıkçası bu gezide doğada kalma mücadelesi verelim dedik. Bir dahaki gidişimizde yanımıza gaz alacağız.
  4. Yemek konusunda, gün içerisinde tok tutması için badem, fındık ve ceviz aldık. Akşamları fix meni makarnaydı. Biz sporcu loop marka makarna seçtik. Çünkü bol protein içeriyor ve çünkü enerji bu yolda çok lazım.
  5. Kahve aşığı olan biz tabi ki çekirdek kahvemizi 500 gr. kadar aldık. Bilenler bilir çikolata ve kahve sponsorumuz olan Viyana Kahvesi Galata bize outdoor kahve ekipmanı hediye etmişti. Bir kahve severseniz bu Cafflono markayı mutlaka tavsiye ederiz. Öğütüp demleme yapmanıza olanak sağlarken, filtreleme ve haznesi ile size sadece su ısıtmak kalıyor.
  6. Bu yolu Kasım ayında gidiyorsanız su konusunda pek sıkıntı çekmeyeceksiniz. Fakat biz yanımıza 2 lt hacminde, çantada taşınabilir ve hortumu boynunuzda duran suluktan aldık. Çok başarılı bir matara şekli. Bir litrelik pet şişelerde ayrıca çantanın yanlarında suyumuzu bulundurduk.
  7. Tam teçhizat çantaların ağırlığı sularla yeri geldiğinde 20-25 kg. Burak’ınki, 10-15 Kg. Da İdil’inki yapıyordu.

Zor gibi gözükse de bu ağırlıklar spor yapan kişiler olduğumuz için bizi çok fazla zorlamadı.

LİKYA YOLU TARİHİ HAKKINDA BİLMENİZ GEREKENLER

Bu doğa harikası ve tarihi patika yolu Fethiye’den başlayıp Antalya’da son buluyor. Toplamda kat edilen yürüyüş rotası 535 km kadar. Biz Ksantos’a kadar 70 kmlik yolu 7 günde yürüdük. Amacımız bir yere varmak değil, yolun bize verdiklerini yaşamaktı.

Likyalılar hakkında en eski yazılı kaynak, MÖ. 1269 yıllarında Hitit Kralı Hattuşili’nin girdiği savaşta müttefiki olması ile ilgili.Hititliler, Mısırlılarla girdiği bu savaşta topladığı en büyük orduyla tarihe geçti. Likyalılar paralı asker olarak bu savaşta yanlarında olmuş ve kitabede de böylece isimleri geçmiş : ) Anaerkil bir toplum olan Likyalılar savaşlarda esir düşene kadar savaşırlarmış. Kaybedeceklerini anladıklarında ise, kadınlarını ve çocuklarını öldürdükten sonra kendilerini de öldürerek şehri ateşe vererek anca bırakırlarmış. Sonra şehre dışardan gelen çobanlar tekrar şehri ve Likya ülkesini yaşatmaya çalışırmış.

Pers İmparatorluğu, Büyük İskender, Makedon Krallığı ile savaşıyorlar. Likyalılar bağımsızlığına MÖ.168 yılında geçebiliyorlar.Tarihin ilk demokrasi ile yönetilen devletini kurmaya başlıyorlar.Likya birliğini kuruyorlar. 23 kentin oy verme hakkı bulunuyormuş. Bunlardan en büyük olanları Patara (Başkent), Xanthos, Pinara, Tlos, Myra ve Olympos‘un 3’er oy hakkı diğer şehirlerin ise 1 veya 2 oy hakkı varmış. Bu sistemle tarihin ilk demokratik devletini kurmuş oldular. Çok sonraları Roma eyaletine geçen Likyalılar,Bizans İmparatorluğuna geçen en son Anadolu devletidir.Gel gelelim bu zamana kadar var olan medeniyetin kalıntılarını ve dünyanın en eski kara yolu haritasını Kate Clow adında bir İngiliz kadın yürüyerek tekrar haritalandırıyor.Kate Clow, 1999 yılında işaretlenerek Türkiye’ye ve dünyaya geri kazandırılıyor. Bazı kaynaklarda Likya Yolu dünyanın en iyi 10 yolundan bir olarak gösteriliyor.

Emin olun sizi çok şaşırtacak.